klimatkompis.blogg.se

Oroad över jordens stigande medeltemperatur och med en stark vilja att hjälpa vår stackars planet startar jag denna blogg i hopp om att människor ska inspireras till att, liksom jag, bli en "klimatkompis". Jag kommer att fylla bloggen med enkla vardagstips på hur man lever mer energisnålt och miljövänligt. Jordens stigande medeltemperatur är något som drabbar oss alla oavsett var vi bor eller vem vi är och det är vi som måste göra något åt saken. Du och jag och våra nära och kära kan tillsammans bromsa temperaturhöjningen. Men vi måste hjälpas åt och börja nu, ja redan idag. Häng med och bli en klimatkompis du också // Aino

Ekologisk massage :)

Publicerad 2013-10-25 15:24:31 i Allmänt

Hejsan!
 
Här kommer ett lokalt tips på vem man kan gå till om man vill ha massage eller göra diverse behandlingar tex ansiktsbehandlingar i Piteå.
"Ekoprinsessan" använder sig enbart av ekologiska produkter i sina behandlingar och jag kan varmt rekommendera ett besök hos henne om du gillar sådant. Själv brukar jag gå på massage där och då känns det bra att veta att massageoljan är ekologisk och producerad i Jokkmokk.
Jag stöttar gärna lokala företag och just detta företag heter "Care of Gerd" och har en massa naturliga produkter man kan beställa tex deodorant och hudkräm.
Här är en länk till Ekoprinsessans hemsida:
 
http://ekoprinsessan.se/
 
Och här är en länk till Care of Gerd:
 
http://shop.careofgerd.com/sv/
 
Der finns säkert salonger över hela Sverige som använder sig av ekologiska produkter så dela gärna med er av tips om ni har några :)
Nu på måndag ska jag köpa och testa ett naturligt shampo som Ekoprinsessan har tagit in i sitt sortiment och jag kommer att hålla er underrättade om hur det fungerar :)
 
Ha en bra helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela