klimatkompis.blogg.se

Oroad över jordens stigande medeltemperatur och med en stark vilja att hjälpa vår stackars planet startar jag denna blogg i hopp om att människor ska inspireras till att, liksom jag, bli en "klimatkompis". Jag kommer att fylla bloggen med enkla vardagstips på hur man lever mer energisnålt och miljövänligt. Jordens stigande medeltemperatur är något som drabbar oss alla oavsett var vi bor eller vem vi är och det är vi som måste göra något åt saken. Du och jag och våra nära och kära kan tillsammans bromsa temperaturhöjningen. Men vi måste hjälpas åt och börja nu, ja redan idag. Häng med och bli en klimatkompis du också // Aino

Helgtips hö hö ;)

Publicerad 2013-11-01 13:19:00 i Allmänt

Hejsan!
 
Här kommer ett tips inför helgen riktat till er som nyttjar starkt ;)
Systembolaget har många ekologiska alternativ så man kan vara en klimatkompis även där. Gillar du vitt vin så kan jag verkligen rekommendera flaskan i mitten av bilden. "Ecologica Berlina" är supergott!
 
 
Ha en bra helg!
 
P.S. Jag skrev tidigare att jag skulle hålla er uppdaterade på hur mitt hår fungerar när jag byter från vanligt schampo till naturschampo och min lägesrapport såhär långt är att allt går bra och håret ser friskare ut än vanligt :)
I måndags kväll startade jag övergången med att göra en "Detox-inpackning" gjord av lavalera, intressant ;) Det fungerade bra och håret såg normalt ut dagarna efter. Igårkväll testade jag för första gången nässelschampot och "stråredan" (balsam) och mitt hår idag mår bra och har mycket mer volym än vanligt. En trevlig bonus :)
Än har jag (ta i trä) inte lidit av superflottig hårbotten, vilket jag har blivit varnad för att det inträffar de 2 första veckorna så jag håller tummarna för att ja ska slippa. Jag håller er uppdaterade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela