klimatkompis.blogg.se

Oroad över jordens stigande medeltemperatur och med en stark vilja att hjälpa vår stackars planet startar jag denna blogg i hopp om att människor ska inspireras till att, liksom jag, bli en "klimatkompis". Jag kommer att fylla bloggen med enkla vardagstips på hur man lever mer energisnålt och miljövänligt. Jordens stigande medeltemperatur är något som drabbar oss alla oavsett var vi bor eller vem vi är och det är vi som måste göra något åt saken. Du och jag och våra nära och kära kan tillsammans bromsa temperaturhöjningen. Men vi måste hjälpas åt och börja nu, ja redan idag. Häng med och bli en klimatkompis du också // Aino

Kanonbra naturschampo!

Publicerad 2013-11-16 16:56:00 i Allmänt

Hejsan!
 
Du har väl väntat med spänning på hur naturschampot jag håller på att prova har funkat ;) Nu ska jag inte hålla dig på halster längre... 
 
Jag har testat nu i 3 veckor och jag är helnöjd! Jag var beredd på att se ut som en dunk frityrolja i huvudet de första 2 veckorna men jag måste erkänna att inget särskilt hände. Jag trodde avvänjningen av vanligt shampo skulle bli en kamp men icke sa nicke. Skönt :)
 
Kanske berodde det på att jag gjorde en "avgiftande" inpackning i början av kuren eller så kanske det beror på att jag inte tvättar håret varje dag hursomhelst (jag försöker låta det vila så jag tvättar var 3:e dag ungefär). Det kanske bara var ren tur också jag har ingen aning :)
 
En förändring jag har märkt av det positiva slaget är att håret känns fylligare och att det ser friskare ut.Här nere ser ni en bild på schampot, balsamet och "avgiftningskuren"/inpackningen jag har använt och är du nyfiken så kan jag varmt rekommendera att prova. Friskare hår och friskare miljö, det är vad jag kallar win-win situation :)
 
Man kan beställa naturschampon, balsam, inpackningar mm från den här länken. Det kanske ser lite dyrt ut men de saker jag har provat har varit väldigt dryga och ibland får man ju vad man betalar för. Det kan man tänka på när man ser schampon i affären för typ 15 kr, vad består det av egentligen? Länken är till det märket jag har provat men säkert finns det många fler så tipsa mig gärna om du hittar nåt :)
 
http://www.lacordier.se/
 
 
 
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela